You are currently viewing Sådan laver du en SEO strategi i 2017

Sådan laver du en SEO strategi i 2017

Alle i dag burde vide, at de skal have en SEO strategi, når de har en hjemmeside, blog eller webshop. Alle de tre nævnte ting fungerer på samme måde, så I Googles øjne er det ikke så vigtigt, hvad du kalder det.

De går op i, at vi alle sammen kan finde det, som vi gerne vil, når vi går på Google. Så Google ved godt, at hvis jeg søger efter et produkt, så er det oftest fordi, jeg gerne vil købe det eller vide, hvad det koster.

Men hvis jeg søgte efter produkt + review, så vil en hjemmeside med information komme højere, medmindre din webshop har lavet en god lang guide til, hvad en kunde kan forvente af dit produkt.

Det får os ind på, hvad en god SEO strategi er i 2017. Google har også lavet, hvordan du skal lave en strategi, som du kan se i denne video:

Lav et dokument

Du skal ikke prøve at huske din SEO strategi i hovedet. Skriv den ned i et dokument. Vi vil anbefale, at du kun giver adgang til dem, som arbejder med din strategi. Det er dårlig sikkerhed, hvis du giver hele din virksomhed adgang til din SEO strategi.

Du skal tænke på, at du ikke har lyst til, at dine konkurrenter får fat i din information. Selvom du stoler på dine ansatte, så skal du aldrig friste nogen, for det er kun dem, som skal arbejde med din SEO, som det er relevant for.

Du skal starte med at finde ud af, hvilke søgeord som I skal op på, for det er det, som det hele handler om.

Det skal siges, at du kan bruge et SEO program til disse ting. Det betyder, at den holder styr på, hvordan du gør det hele. Dvs. hvem der linker til din hjemmeside, og hvordan du performer på alle dine søgeord.

Men du kan sagtens gøre alt dette med et excelark, hvis du ønsker den billigste løsning.

Lad os fokusere på links og indhold, da det trods er din bedste mulighed for en succesfuld strategi.

Hvordan kan vi få flere links?

Der er mange måder at få links på, og det er op til dig, hvordan du vælger at skaffe dem. Generelt er det bedst at få naturlige links. Google slår hele tiden ned på købte links, men der er selvfølgelig metoder til, hvordan du kan købe gode links. Men her fokusere vi på, hvordan du kan lave en strategi for at skaffe naturlige links.

Med naturlige links mener vi hjemmesider, der linker til din hjemmeside, fordi de finder den god. Men her kan du gøre en masse for, at flere linker til dig. Det er det, som din strategi skal indeholde.

Følg hele tiden med i, hvem der skriver om hvad. For så kan du sikkert få lov at lave et gæsteindlæg, eller måske vil de endda linke til din virksomhed, fordi du leverer relevant indhold for deres læsere.

Du kan også begynde at skabe indhold, som er henvendt mod pressen. I gamle dage skrev man pressemeddelelser, men i dag kan du også lave en fed infografik, som du kan sende til journalister og håbe, at de gider skrive om dig.

Hvordan kan vi skabe bedre indhold?

Indhold bør stadigvæk være jeres kæmpe fokus. Når I skaber indhold konstant, bliver det også lettere for jer at få links. Men I skal stadigvæk fokusere på at få en masse gode links ind.

Indhold er aldrig nok. Men med godt indhold er det lettere at få andre til at linke til jer, da I leverer et godt produkt.

Det er hele tiden denne måde, at I skal tænke på.

SEO strategi

Så jeres SEO strategi er at notere alle søgeord og links til og fra jeres hjemmeside. Samtidig skal I finde ud af, hvordan I får links og kan skabe nyt indhold. Det kan være alt fra indlæg til videoer.

Det indhold I skaber, skal I have en strategi til at promovere. Det kan både være via sociale medier, men det er også, hvordan I kan få nogen til at linke til det. Sociale medier bliver her brugt til, at nogle finder jeres indlæg og linker naturligt til det.

Det er en god start til jeres SEO strategi. Herudover skal I hele tiden tænke over, hvordan I kan optimere jeres hjemmeside.

Skriv et svar